Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Державне управління / Механізми державного управління


Хожило Ірина Іванівна. Державна політика України у сфері профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу: механізми формування та реалізації : Дис... д-ра наук: 25.00.02 - 2009.



Анотація до роботи:

Хожило І. І. Державна політика України у сфері профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу: механізми формування та реалізації. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 – механізми державного управління. – Донецький державний університет управління Міністерства освіти і науки України, Донецьк, 2009.

У роботі обґрунтувано теоретичні положення і практичні рекомендації щодо розвитку механізмів формування та реалізації державної політики України у сфері профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу.

Проаналізовано основні складові механізму державного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу (політична, організаційна, соціальна, правова, інформаційна, економічна, морально-етична тощо). Досліджено принципи, методи та засоби управління. Проведено типологізацію моделей державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу в умовах латентної та концентрованої фази епідемії. Запропоновано технологічну модель оцінювання ефективності управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу.

Досліджено вітчизняний і зарубіжний досвід державної політики щодо запобігання поширенню епідемії ВІЛ/СНІДу. Обґрунтовано актуальні завдання та розроблено практичні рекомендації щодо забезпечення результативного впливу держави на процес стабілізації епідемії на сучасному етапі.

У дисертації наведено розв’язання актуальної наукової проблеми, яка полягає в обґрунтуванні теоретичних положень про механізми формування та реалізації державної політики України у сфері профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу і розробці практичних рекомендацій по їх удосконаленню, що сприятиме зниженню темпів захворюваності населення на ВІЛ-інфекцію/СНІД. Отримані в процесі дослідження результати підтвердили покладену в його основу гіпотезу, а їх узагальнення дає можливість сформулювати такі висновки і внести пропозиції, що мають теоретичне та практичне значення:

1. У результаті комплексного аналізу теоретичних і методологічних основ державного управління у сфері профілактики соціально небезпечних хвороб визначено, що питання теоретико-методологічного забезпечення механізмів формування і реалізації державної політики України у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу не були до цього часу предметом спеціального системного наукового дослідження. Окремі праці зарубіжних і вітчизняних учених висвітлюють лише певні загальні або конкретні аспекти, що стосуються проблемних питань за напрямом медичної, соціальної чи правової компоненти управління профілактикою зазначеної хвороби. Це дає підстави для висновку, що наукова розробка цієї проблеми в галузі державного управління є недостатньою, тому вона є предметом даного дисертаційного дослідження.

2. Доведено, що державно-управлінській діяльності з питань профілактики ВІЛ/СНІДу притаманні якісні ознаки прикладного змісту, а саме: наявність стратегічної мети і завдань, сукупності суб’єктів та об’єктів управлінського впливу, а також принципів, методів, засобів, що використовуються для формування та реалізації державної політики. Це дало можливість визначити державну політику у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу як систему цільових загальнонаціональних, регіональних і місцевих програм та заходів, що планомірно здійснюються державними інституціями та представниками громадськості і спрямовані на досягнення спільної суспільної мети щодо обмеження темпів поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу в Україні, підвищення рівня громадського здоров’я та забезпечення належної якості життя для осіб, що живуть з ВІЛ/СНІДом.

Надано характеристику таким групам суб’єктів державної політики України у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: суб’єкти з організації управління системою профілактики ВІЛ/СНІДу і суб’єкти з організації виконання заходів з профілактики ВІЛ/СНІДу. До них відповідно належать підрозділи владних структур, що залежать від конкретного органу державної влади, на який вони працюють й у який вони інкорпоровані (КМУ- Національна рада з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу; МОЗ України-Національний комітет з питань протидії ВІЛ/СНІДу та іншим соціально небезпечним хворобам); інституції громадського сектору, серед яких окремо виділяються ВІЛ-сервісні організації. Їх діяльність пов’язана з ВІЛ-позитивними об’єктами. Дану класифікацію доцільно доповнити таким суб’єктом політики, як засоби масової інформації, що в конкретних історичних умовах формують медіа-імідж проблеми ВІЛ/СНІДу.

З’ясовано низку положень теорії державного управління, які дали змогу визначити механізм державного управління профілактикою ВІЛ/СНІДу як організовану самостійну частину загального процесу державного управління охороною здоров’я, яка включає цілеспрямоване вироблення, прийняття та реалізацію мотивованих, організуючих, координуючих і контролюючих впливів на сферу суспільних відносин, що виникають у зв’язку з ВІЛ/СНІДом, на основі застосування загальних та спеціальних принципів, методів та засобів управління.

3. Уточнено зміст таких базових понять: «державна політика у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу, «державне управління профілактикою ВІЛ/СНІДу», «соціально небезпечні хвороби», «соціально значущі хвороби», «соціально обумовлені хвороби», що сприяло розширенню евристичних можливостей для здійснення дослідження й відкрило перспективи подальших наукових розвідок у цьому напрямі. Показано, що вдосконалення понятійного апарату з питань протидії ВІЛ/СНІДу більш конкретизує для органів виконавчої влади зміст функцій і завдань з питань організації та здійснення діяльності у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу, а також сприяє покращенню методичного забезпечення навчального процесу на кафедрі державного управління охороною суспільного здоров’я Національної академії державного управління при Президентові України та на профільних кафедрах регіональних інститутів.

4. Доведено, що всі функції державного управління, спрямовані на розробку відповідної державної політики України зі стабілізації та зниження темпів поширення епідемії ВІЛ/СНІДу, мають соціально-захисний або стабілізаційний характер. Однак, провідна роль належить функції стратегічного планування, значення якої полягає у тому, що в ході її виконання повинен бути сформульований комплекс ідей, який обумовлює загальний сенс політики і створює підґрунтя для формування механізмів управління процесом профілактики. Це дозволило внести доповнення до діючого механізму державного управління в частині цілевизначення, стратегічного та оперативного планування суб’єктної діяльності, а також стосовно вдосконалення методів та засобів з координації, інформування та експертно-аналітичного супроводу державно-управлінської діяльності з питань профілактики ВІЛ/СНІДу.

5. Підтверджено, що у формуванні та реалізації державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу державою застосовуються різні засоби, методи й підходи. У результаті розкриття змісту та сутності технологій управління щодо запобігання поширенню ВІЛ/СНІДу в умовах латентної та концентрованої фази епідемії була проведена типологізація моделей державної політики, які існували в різні історичні періоди розвитку України (адміністративна, ліберальна, демократична). Адміністративна модель державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу, базисом якої є адміністративно-командний підхід, існувала в Україні з радянських часів до 1995 р. Ліберальна модель, яка прийшла на зміну адміністративній (1995-1999 рр.), базується на поступовій імплементації міжнародних керівних принципів в систему державного управління профілактикою ВІЛ/СНІДу. Вже з 2000 р. в Україні сформувалася демократична модель державної політики протидії ВІЛ/СНІДу. Її базисом є міжгалузева та міжсекторальна співпраця суб’єктів державного та громадського сектору.

6. На основі проведеного структурно-функціонального аналізу встановлено, що система державного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу є інституціонально незавершеною, що негативно впливає на ефективність державно-управлінської діяльності. Це дозволило сформулювати конкретні пропозиції щодо вдосконалення організаційного забезпечення застосування механізму державного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу.

Основними фундаторами державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу є такі державні інституції: Президент України, КМУ, МОЗ України, МОН України, Міністерство у справах сім’ї, молоді та спорту. Аргументовано, що управлінська діяльність МОЗ України як державного координатора з питань протидії ВІЛ/СНІДу за період 2000-2006 рр. характеризується надзвичайною пасивністю, а видані в цей час міністерством нормативно-правові акти мали виключно перерозподільний зміст і не містили законодавчих та управлінських ініціатив.

7. Удосконалено технологію визначення цілей, функцій та змісту діяльності громадських організацій, зокрема ВІЛ-сервісних, як дійового суб’єкта державної політики в профілактиці епідемії ВІЛ/СНІДу. Установлено, що в Україні діяльність громадських організацій найбільш розвинена за такими напрямами: проведення профілактичної, інформаційно-просвітницької, психологічної роботи, а також здійснення медичної і правової підтримки осіб, що живуть з ВІЛ/СНІД і членів їх сімей, заходів з реабілітації ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД. Це дає можливість для запровадження в Україні практики державних соціальних замовлень недержавним ВІЛ-сервісним організаціям щодо здійснення певних видів соціальних послуг для цієї категорії громадян.

8. Здійснено класифікацію принципів державного управління у сфері профілактики соціально небезпечних хвороб, що дозволило доповнити нормативно-правову базу з питань регулювання взаємовідносин суб’єктів державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу такими принципами: гуманність, законність, толерантність, анонімність, антидискримінаційність, соціальне партнерство, соціальна справедливість, етичне управління. Це сприяє демократизації діяльності державних інституцій із загальним і спеціальним статусом щодо ВІЛ/СНІДу в секторі охорони здоров’я, соціального забезпечення та правової допомоги.

9. Результати аналізу міжнародного досвіду з питань профілактики ВІЛ/СНІДу підтвердили можливість його адаптованого використання в Україні, зокрема, за такими напрямами: формування відповідальної політичної ініціативи національних лідерів та представників органів виконавчої влади на всіх рівнях; визнання боротьби з ВІЛ/СНІДом національним пріоритетом системи охорони здоров’я; реалізація національної взаємодії через розробку та ефективне виконання загальнонаціональних профілактичних програм; існування досконалої законодавчої бази; визнання громадських інституцій як суб’єкта державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу; призначення національних координаторів програм на локальному рівні (профілактика на робочому місці) та галузевому рівні (відомчі координаційні ради); упровадження програм замісної терапії (метадон) та високоефективної антиретровірусної терапії для ВІЛ-інфікованих осіб та хворих на СНІД.

10. Обґрунтовані автором концептуальні підходи до розробки національних програм у сфері профілактики соціально небезпечних хвороб дозволяють удосконалити діючий механізм державного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу і забезпечити досягнення стратегічної мети управління на основі дотримання структурно-функціональної взаємообумовленості суб’єктної діяльності на всіх рівнях міжгалузевого та міжсекторального управління. Реалізація цієї взаємодії забезпечується через механізм визначення інституційних координаторів на кожному рівні управління, які є вповноваженими особами від органів державної влади, органів місцевого самоврядування й інститутів громадянського суспільства.

11. Досліджено особливості регіонального управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу, оскільки сьогодні відбувається переорієнтація державної політики з централізації заходів управлінського впливу щодо протидії епідемії на децентралізацію діяльності через те, що епідеміологічна ситуація в регіонах має значні варіативні коливання. Ідентифіковано найбільш актуальні проблеми регіонального управління з питань протидії ВІЛ/СНІДу, що дозволило запропонувати створення в структурі місцевих органів виконавчої влади та органах місцевого самоврядування спеціальних експертно-аналітичних підрозділів. Обґрунтовано необхідність існування таких підрозділів в органах виконавчої влади як інструменту, що забезпечує вдосконалення державно-управлінського впливу на перебіг епідемії ВІЛ/СНІДу через застосування на регіональному рівні координаційного, інформаційного та експертно-аналітичного методів управління.

12. Розроблено технологічну модель оцінювання ефективності державно-управлінської діяльності з профілактики ВІЛ-інфекції, що забезпечує активізацію профілактичної діяльності місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування. За результатами апробації цієї моделі оцінювання у 22 регіонах держави було доведено, що регіональна політика з питань профілактики ВІЛ/СНІДу оцінюється як достатньо ефективна в більшості областей України; недостатньо ефективною є регіональна політика з питань протидії ВІЛ/СНІДу в Івано-Франківській, Хмельницькій, Чернівецькій областях. Як найбільш ефективну слід вважати діяльність органів виконавчої влади в Донецькій і Одеській областях. Отже, досвід застосування запропонованого методичного підходу показав, що підвищення ефективності державно-управлінської діяльності з питань профілактики ВІЛ/СНІДу залежить, насамперед, від готовності представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування здійснювати моніторинг та оцінювання власної діяльності у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу.

Публікації автора:

Монографії

  1. Хожило І. І. Профілактика соціально небезпечних хвороб як напрям соціальної політики держави / І. І. Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2008. – 254 с.

  2. Синергетичні засади державного управління в умовах реформ: Монографія / С. М. Серьогін, І. В. Письменний, І. І. Хожило, Н. А. Липовська, В. В. Баштаник, І. І. Шпітун, С. І. Соколовський, В. В. Лола, Р. І. Сарик, О. С. Петренко, Н. Г. Додон, І. В. Макарова; за заг. ред. С. М. Серьогіна. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – 194 с.

Особистий внесок: проаналізована можливість застосування синергетичних підходів в державному управлінні, зокрема у сфері профілактики соціально небезпечних хвороб;

Статті в наукових фахових виданнях:

  1. Серьогін С. Методологічні проблеми визначення поняття «соціально небезпечні хвороби» / Сергій Серьогін, Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2005. – Вип. 4 (22). – С. 100 – 106.

Особистий внесок: розроблено класифікацію понять «соціально небезпечні хвороби», «соціально значущі хвороби», «соціально обумовлені хвороби».

  1. Хожило І. І. Роль держави у подоланні епідемій у країнах стародавнього світу: історичний аналіз / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2006. – Вип. 2 (26). – С. 4 – 10.

  2. Хожило І. І. Реалізація соціальної політики України у сфері соціально небезпечних хвороб: аспект доступності / І. І. Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Х.: ХарРІДУ НАДУ, 2006. – Вип. 2 (14). – С. 197 – 202.

  3. Хожило І. Виклики соціально небезпечних хвороб як сфера державно – управлінської діяльності / І. Хожило // Державне управління: теорія та практика: електр. наук. фахове видання. – К.: НАДУ, 2006. – № 1. – Режим доступу: .

  4. Хожило І. Становлення системи державного управління наданням медико-санітарної допомоги населенню Східної України (до 1917р.) / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2006. – Вип. 3 (25). – С. 16 – 24.

  5. Хожило І. Стандарти ISO серії 9000 у сфері охорони здоров’я як чинник стабілізації епідемічних загроз / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2006. – Вип. 4 (26). – С. 109 – 116.

  6. Хожило І. І. Синергетика суспільно-політичних процесів (огляд наукової літератури) / Ірина Хожило // Вісн. НАДУ. – 2007. – № 1. – С. 232 – 239.

  7. Хожило І. І. Управління у сфері епідемії ВІЛ/СНІДу: аналіз інституційного ресурсу / І. І. Хожило // Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. – Х.: ХарРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 2 (17). – С. 231 – 238.

  8. Хожило І. І. Центральні органи управління у сфері ВІЛ/СНІДу в законодавстві України / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 1 (29). – С. 228 – 234.

  9. Хожило І. І. Інноваційні підходи до оцінювання державної політики у сфері соціально небезпечних хвороб / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 2 (28). – С. 107 – 112.

  10. Хожило І. І. Удосконалення механізмів державно-громадського управління соціально небезпечними хворобами в Україні / І. І. Хожило // Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. – Х.: Вид – во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2007. – Вип. 3 (18). – С. 141 – 145.

  11. Серьогін С. Духовність як основа формування взаємовідносин на державній службі / Сергій Серьогін, Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр.: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 3 (29). – С.195 – 202.

Особистий внесок: проаналізовано основні механізми формування взаємовідносин в системі державної служби, розкрито роль морально-етичних методів упавління.

  1. Хожило І. І. Міжгалузева співпраця у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу в Україні: методика оцінювання // Державне управління: теорія та практика: eлектр. наук. фахове видання / І. І. Хожило. – К.: НАДУ, 2007. – № 2 (6). – Режим доступу: http://www.academy.gov.ua/ej6/index.htm.

  2. Хожило І. І. Механізми координації національних зусиль у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: міжнародний досвід / І. І. Хожило // Менеджер. –2007. – № 4 (42). – С. 27 – 30.

  3. Хожило І. Етикет як іманентна складова професійної компетенції державного службовця / Ірина Хожило // Вісн. держ. служби України. – 2007. – № 3. – С. 29 – 33.

  4. Хожило І. І. Всеукраїнські громадські організації: фокус діяльності у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу / Ірина Хожило // Вісн. НАДУ. – 2008. – № 1. – С. 171 – 178.

  5. Хожило І. І. Державна політика України у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: етапи формування, становлення та розвитку / І. І. Хожило // Держава та регіони. Серія: «Державне управління». – 2007. – № 4. – С. 210 – 214.

  6. Хожило І. І. Принципи етичного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 4 (32). – С. 91 – 98.

  7. Хожило І. І. Державно-управлінська діяльність у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: теоретико-методологічне обґрунтування / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр.: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – Вип. 4 (30). – С. 46 – 55.

  8. Хожило І. І. Механізми досягнення Цілей Розвитку Тисячоліття у сфері охорони здоров’я: концептуальний підхід / І. І. Хожило // Держава і регіони. Серія: «Державне управління». – 2008. – № 1. – С. 223 – 226.

  1. Хожило І. І. Адміністративні послуги в системі органів управління охорони здоров’я / Ірина Хожило, Ольга Сакальська // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2008. – Вип. 1 (31). – С. 29 – 35.

Особистий внесок: обґрунтовано наукові підходи до класифікації адміністративних послуг в системі державного управління охороною здоров’я.

  1. Хожило І. І. Передумови формування ефективної регіональної політики у сфері профілактики соціально небезпечних хвороб // Теорія та практика державного управління: eлектр. наук. фахове видання / І. І. Хожило, О. П. Сакальська. – Х.: ХарРІДУ НАДУ, 2008. – № 1. – Режим доступу: .

Особистий внесок: розроблені основні критерії оцінювання ефективності регіональної політики з питань профілактики ВІЛ/СНІДу.

  1. Хожило І. І. Методи державного управління у сфері охорони здоров’я / І. І. Хожило // Держава і регіони. Серія: «Державне управління». – 2008. – № 2. – С. 223 – 229.

  2. Хожило І. І. Аналіз особливостей державного регулювання проблеми ВІЛ/СНІДу в СРСР / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2008. – Вип. 2 (32). – С. 102 – 111.

  3. Хожило І. І. Аналіз державної політики: ключові принципи для розробки системи моніторингу і оцінки в соціальному секторі / І. І. Хожило // Менеджер. – 2008. – № 2 (44). – С. 4 – 8.

  4. Хожило І. І. Управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу як наукова проблема у галузі «Державне управління» / І. І. Хожило // Держава і регіони. Серія: «Державне управління». – 2008. – № 3. – С. 207 – 212.

  5. Хожило І. І. Національний та зарубіжний досвід профілактики та боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом: порівняльний аналіз констант / Ірина Хожило // Актуал. пробл. держ. упр: зб. наук. пр. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2008. – Вип. 3 (35). – С. 296 – 302.

Друковані праці наукових конференцій, статті в інших виданнях:

  1. Корнілова С. М. Державно-управлінські заходи з впровадження стратегій боротьби з туберкульозом та ВІЛ/СНІДом в Україні: зб. матеріалів наук.-практ. конф. «Державна стратегія управління місцевим та регіональним розвитком: форми, методи та актуальні проблеми реалізації» / С. М. Корнілова, І. І. Хожило. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2004. – С. 42 – 44.

Особистий внесок: проаналізовано основні компоненти регіональної стратегії протидії ВІЛ/СНІДу та визначено роль органів виконавчої влади у кожній з них.

  1. Хожило І. І. Про деякі аспекти регіональної політики з питань стратегічного планування дій з профілактики епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу: зб. матеріалів наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми державного управління та місцевого самоврядування» / І. І. Хожило. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2005. – С. 361–365.

  2. Шостакович-Корецька Л. Р. Клініко-епідеміологічна характеристика інфекцій varicella zoster virus та віруса Епштейна – Барр у ВІЛ- позитивних дітей / Л. Р. Шостакович-Корецька, В. В. Маврутенков, І. І. Хожило, З. О. Чикаренко // Перінатологія і педіатрія. – 2005. – № 1/2 (23). – С. 79 – 83.

Особистий внесок: проведено порівняльний аналіз факторів передачі ВІЛ в чотирьох групах дослідження, сформульовані висновки.

  1. Хожило І І. Стан епідемії ВІЛ/СНІДу в Україні та Дніпропетровській області / І. І. Хожило // Епідемія ВІЛ/СНІД в Україні. – К.: Академперіодика, 2006. – С. 55 – 63.

  2. Хожило И .И. Национальная программа профилактики ВИЧ/СПИДа: аспекты управления в контексте международного стандарта ISO серии 9000 / И. И. Хожило // Актуальные инфекции: профилактика, диагностика, контроль. – К.: Академпериодика, 2006. – С. 53 – 57.

  3. Хожило І. І. Епідблагополуччя України в контексті вступу до ЄС: аспекти законодавства: матеріали ІІІ регіон. наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми європейської та євроатлантичної інтеграції України», (Дніпропетровськ, 15 травня 2006 р. / Ірина Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2006. – С. 206 – 209.

  4. Хожило І. І. Виклики соціально небезпечних хвороб: тотожність дій держави і регіонів: зб. матеріалів VI міжнар. наук. конгресу, 23 лютого 2006 р./ І. І. Хожило. –Х.: ХарРІДУ «Магістр», 2006. – С. 60 – 61.

  5. Хожило І. І. Соціально небезпечні хвороби як фактор ентропії: синергетичні підходи в управлінні: зб. матеріалів наук.-практ. конф. за міжнар. участю «Проблеми трансформації державного управління в умовах політичної реформи в Україні» (Київ, травня 2006 р.) / І. Хожило . – К.: Вид-во НАДУ, 2006. – Т. 2. – С. 434 – 436.

  6. Хожило І. І. Соціально небезпечні хвороби та проблеми державного регулювання: нові аспекти взаємодії: зб. матеріалів наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми реформування державного управління в Україні». Ч.1 / Ірина Хожило. – Л.: ЛРІДУ НАДУ, 2006. – С. 366 – 369.

  7. Серьогін С. М. Морально-етичні аспекти розвитку державної служби України: тези VIІ міжнар. наук. конгресу «Державне управління та місцеве самоврядування», 29-30 березня 2007 р. / С. М. Серьогін, І. В. Письменний, О. В. Антонова, І. І. Хожило. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2007. – С. 106 – 107.

Особистий внесок: досліджено роль морально-етичних принципів у співпраці органів влади з громадськістю.

  1. Хожило І. І. Аналіз політики цільових програм у сфері охорони здоров’я як форма громадського контролю: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 22 березня 2007 р.). Ч.1 / Ірина Хожило. – Л.: ЛРІДУ НАДУ, 2007. – С. 410 – 414.

  2. Хожило И. Законодательство как механизм эффективного управления в сфере ВИЧ/СПИДа: анализ возможностей / И. Хожило, С. Серегин, // Актуальные инфекции: профилактика, диагностика, контроль. – К.: Академпериодика, 2007. – № 2. – С. 19 – 23.

Особистий внесок: сформульовані основні напрями удосконалення законодавчого та нормативно-правового забезпечення у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу.

  1. Хожило І. Порівняльний аналіз законодавства України та ЄС у сфері боротьби з інфекційними хворобами: сучасний стан та перспективи розвитку: зб. матеріалів ІV регіональної наук.-практ. конф. «Актуальні проблеми європейської та євроатлантичної інтеграції України», 17 травн. 2007 р. / Ірина Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – С. 242 – 247.

  2. Хожило І. І. Відкритість інформації в умовах суспільних змін як етична категорія управління: зб. матеріалів круглого столу «Взаємодія влади, бізнесу, громадськості та ЗМІ: проблеми, реалії та перспективи», 30 травн. 2007р. / Ірина Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – С. 58 – 61.

  3. Хожило І. І. Інституалізація системи профілактики ВІЛ/СНІДу в Україні: соціальний сектор: зб. матеріалів щорічної міжнар. наук.-практ. конф. «Стратегія регіонального розвитку: формування та механізми реалізації», 23 жовт. 2007 р. ; Т. 1. / І. І. Хожило. – О.: ОРІДУ НАДУ, 2007. – С. 202 – 204.

  4. Хожило І. І. Законодавче забезпечення системи державного управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: зб. матеріалів регіон. наук.-практ. конф. «Управління соціальним і гуманітарним розвитком», 23 лист. 2007 р. / Ірина Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – С. 33 – 35.

  5. Хожило І. І. Дослідження громадської думки державних службовців з проблем ВІЛ/СНІДу як інструмент державної політики профілактики соціально небезпечних хвороб / І. І. Хожило, О. П. Сакальська // Соціологія управління: зб. наук. пр.. ДонДУУ. Серія «Спеціальні та галузеві соціології». – Т. ІХ. – № 4. – Донецьк: ДонДУУ, 2008. – С. 64 – 72.

Особистий внесок: обґрунтовано основні напрями курсового навчання державних службовців з питань управління у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу.

  1. Шостакович-Корецкая Л. Р. Особенности течения перинатальной ВИЧ-инфекции у детей на первом году жизни при проведении антиретровирусной профилактики: материалы Второй конференции по вопросам ВИЧ/СПИДа в Восточной Европе и Центральной Азии; г. Москва, 3 – 5 мая 2008 г. / Л. Р. Шостакович-Корецкая, О. М. Якунина, З. А. Чикаренко, А. А. Кузнецова, И. И. Хожило. – М.: ЮНЕЙДС, 2008. – С. 149.

Особистий внесок: розроблено критерії моніторингу медикаментозної профілактики передачі ВІЛ від матері до дитини.

49. Cтан епідемії ВІЛ/СНІДу в Дніпропетровській області та аналіз заходів протидії. Ситуаційний аналіз / О. М. Балакірєва, Л. В. Бочкова, В. Г. Гінзбург, В. М. Грищенко, Н. Г. Давиденко, Т. В. Кладієва, І. Г. Козіна, А. С. Колохіна, С. С. Росточило, О. Ю. Семерик, М. О. Турчин, І. І. Хожило, О. І. Черкас, М. Б. Ярошевський. – К.: Вид – во Раєвського, 2008. – 96 с.

Особистий внесок: проаналізовано основні механізми державного управління профілактикою ВІЛ/СНІДу на регіональному рівні, сформульовано основні напрями їх удосконалення.

50. Хожило І. І. До питання стандартизації адміністративних послуг у системі охорони здоров’я: аспект ВІЛ/СНІДу здоров’я: зб. матеріалів VIІІ Міжнар. наук. конгресу «Державне управління та місцеве самоврядування», 27-28 березня 2008 р. / І. І. Хожило, О. П. Сакальська. – Х.: Вид – во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2008. – С. 293 – 294.

Особистий внесок: розроблено структуру адміністративного регламенту для органів управління охорони здоров’я з питань профілактики ВІЛ/СНІДу.

  1. Хожило И. И. Императивы гражданского общества: возможности публичного доступа к решениям органов власти: материалы 6-й ежегод. междунар. конф. ф-та гос. упр. МГУ им. В. М. Ломоносова; 29-31 мая 2008 г. / И. И. Хожило; под ред. И. Н. Мысляевой. – М.: МАКС Пресс, 2008. – С. 434 – 442.

Навчальні посібники

  1. Поліон Н. М. Проблеми ВІЛ-інфекції: ключові питання в системі охорони здоров’я: навч. посіб. / Н. М. Поліон, Т. М. Полішко, І. І. Хожило. – Д.: Прикордонник, 2007. – 80 с. (авторські с. 32 – 46, 55 – 62 ).

  2. Синергетика в публічному управлінні: Тлумачний словник / С. М. Серьогін, І. І. Хожило, І. В. Письменний, С. І. Соколовський, І. І Шпітун. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – 48 с.

Особистий внесок: складено перелік термінів та понять, що характеризують застосування синергетичних підходів в державному управлінні, зокрема у сфері управління профілактикою соціально небезпечних хвороб.

Методичні рекомендації

  1. Методичні рекомендації до семінарських занять з дисципліни «Управління соціальним і гуманітарним розвитком» / уклад. І. І. Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2006. – 24 с.

  2. Методичні рекомендації щодо оцінювання ефективності державної політики у сфері профілактики ВІЛ/СНІДу: регіональний вимір / О. В. Аніщенко, М. П. Гражданов, В. М. Лєхан, О. Б. Петряєва, С. М. Серьогін, І. І. Хожило. – Д.: ДРІДУ НАДУ, 2007. – 36 с.

Особистий внесок: визначено перелік об’єктів оцінювання, розроблено шкалу для кількісно-якісної оцінки діяльності органу влади з профілактики ВІЛ/СНІДу.

  1. Управління соціальним і гуманітарним розвитком: робочий зошит дистанційного курсу / Е. А. Гансова, В. П. Єлагін, М. В. Кравченко, І. І. Хожило, П. І. Шевчук. – К.: НАДУ, 2006. – 26 с. (авторські с. 18 – 23).