Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Релігієзнавство, філософська антропологія, та філософія культури


Романенко Олена Вікторівна. Філософська освіта в полі культури: філософсько-антропологічний аналіз: Дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Харківський держ. педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2001. - 201арк. - Бібліогр.: арк. 182-201.



Анотація до роботи:

Романенко О.В. Філософська освіта в полі культури: філософсько-антропологічний аналіз. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.04 – філософська антропологія, філософія культури. Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, Харків, 2001.

У дисертації досліджується репрезентація філософської освіти у полі культури та виявляються її антропологічні виміри. Визначено соціокультурні детермінанти філософської освіти, її залежність від ідеологічних імперативів, світоглядних та ціннісних пріоритетів культури, філософської та педагогічної традиції. Розкрито функціональний потенціал філософської освіти та визначене її місце і роль у процесі гуманізації всієї освітньої системи. Визначено специфіку інституційної філософії та парадигмальні типи філософської освіти. Розглянуто моделі побудови навчальних програм з філософії. Розкрито значення екзистенційного досвіду як підстави філософування та оволодіння філософським знанням. Простежуються можливості філософської освіти щодо формування діалогічності мислення людини ХХІ століття.

Публікації автора:

  1. Філософія та філософська освіта у духовній культурі посткомуністичної України // Філософія. Науковий вісник. – Харків: ХДПУ, 1998. – Вип. 1. – С.60-65.

  2. 2. Філософія та філософська освіта на початку третього тисячоліття: до зміни наукових парадигм // Науковий вісник № 7. Серія “Філософія”. – Харків: ХДПУ, 1999. – Вип. 2. – С. 137-148.

  3. 3. Філософсько-педагогічна спадщина С. І. Гессена та сучасність // Науковий вісник № 10. Серія “Філософія”. – Харків: ХДПУ, 2000. – Вип.4. – С. 93-97.

  4. 4. Діалогічність мислення як парадигма філософської освіти XXI століття // Науковий вісник. Серія “Філософія”. – Харків: ХДПУ, 2001. – Вип. 8. – С.110-120.