Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Кривицька Тетяна Антонівна. Різдвяна тема в українській хоровій та сценічній музиці періоду незалежності : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Кривицька Тетяна Антонівна. Різдвяна тема в українській хоровій та сценічній музиці періоду незалежності. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, Міністерство культури і туризму України. – Львів, 2008.

Дисертацію присвячено вияву семантичних особливостей різдвяних фольклорних хорових та театральних жанрів і переосмислення музичного ряду святкового різдвяного канонічного Богослужіння у професійному музичному мистецтві України періоду незалежності. Їх дослідження здійснено на матеріалі музичних творів провідних українських композиторів, що являють собою найяскравіші, найбільш характерні різножанрові зразки звертання до розкриття різдвяної тематики: фольклорні обробки для хору без супроводу М. Тиможинського, О. Некрасова, Л. Шукайло, Л. Дичко, В. Степурка, Є. Станковича; “Різдвяний тропар” В. Степурка, Різдвяна “Архієрейська Божественна Літургія з нагоди Великого Ювілею 2000 різдва Христового” Св. Іоанна Золотоустого В. Камінського та О. Козаренка, а також музично-сценічні твори – “Різдвяне дійство” Л. Дичко та балет “Ніч перед Різдвом” Є. Станковича. На підставі визначення певних найбільш характерних типологічних ознак різдвяних музичних жанрів було здійснено порівняльний аналіз їх опосередкування і трансформації в українському професійному музичному мистецтві періоду незалежності. Проведене дослідження дало підстави здійснити певний екскурс у традицію звертання до жанру фольклорної хорової та інструментальної обробки різдвяних жанрів та вертепно-маланкових дійств у зразках професійного музичного мистецтва України, зробити огляд, визначити етапи еволюції та відповідні їх мистецькі й соціальні завдання і проблеми та зробити узагальнення з приводу жанрових пріоритетів та їх індивідуального авторського трактування.

Публікації автора:

  1. Кривицька Т. Образ Різдва в Архієрейській Божественній Літургії Олександра Козаренка – Віктора Камінського // Музикознавчі студії. Зб. статей: Наукові збірки ЛДМА ім. М. В Лисенка – Львів: СПОЛОМ, 2004. – Вип. 9. – С. 75-82.

  2. Кривицька Т. Особливості обробок колядок і щедрівок в композиторській практиці 90-х років ХХ століття // Музична творчість та наука в історичному просторі. Зб. ст. НМАУ ім. П. Чайковського. Вип. 73. – Київ: НМАУ, 2008. – С. 125 – 135.

  3. Кривицька Т. До проблеми сучасного композиторського трактування літургічного циклу (на прикладі літургії св. Іоанна Золотоустого О. Козаренка – В. Камінського // Музикознавчі студії: Зб. статей: Наукові збірки ЛДМА ім. М. В Лисенка – Львів: СПОЛОМ, 2007. – Вип. 16. – С. 125-135.